Bajta Kšajtni Ostalo Potopisi in foto-pisi Potopis: Razglednice iz Pariza

Kulturniški profili znanih Korošcev

Majda Ravnikar, nekdanja smučarka in pisateljica
Majda Ravnikar

Majda Ravnikar, nekdanja uspešna smučarka, je pred kratkim izdala svoj književni prvenec “Koroška, moj mali veliki (smučarski) svet”, s katerim je na najboljši način izrazila svojo dolgoletno ljubezen do Koroške, smučanja in literature.

Leposlovne objave

• Primož Karnar - Slovenc naj bo!

• Simon Orgulan - Tisti, ki je bil pahnjen v juho nesmisla - 3.del

• Nina Retko - O grehu in pokori
  • Katja Martinčič - Č-B ples

Bajta hodi po sv(e)to

Pasica
Potopis: Razglednice iz Pariza PDF natisni E-pošta
Prispeval Jasna Jezernik, foto: Jasna Jezernik, Luka Pernek
Sreda, 06 Maj 2009 19:32

Potopis: Razglednice iz ParizaPetek, sobota.

Ljubljana, ob 21h odhod iz Tivolija. Pot nas vodi skozi karavanški predor čez Avstrijo, mimo Salzburga, skozi Nemčijo, mimo Münchna, Stuttgarta in Karlsruhe-ja do Badna. Prečkamo reko Ren in v jutranjih urah prispemo v alzaško prestolnico Strasbourg. Njegovo staro mestno jedro Grande Île je od leta 1988 v celoti pod okriljem UNESCA. Zelo zanimiv predel, ki se nahaja med številnimi kanali reke, je le Petite France (Mala Francija) s srednjeveško in baročno arhitekturo. Mesto se ponaša s prelepo gotsko katedralo Notre Dame, ki je bila zgrajena med 11. in 15. stoletjem. Nekoč je veljala za najvišjo zgradbo na svetu, danes pa je 6. najvišja cerkev, saj meri v višino kar 142 m. V njeni notranjosti lahko občudujete 18 metrov veliko astronomsko uro. Bogato kulturno dediščino mesta dopolnjujejo pomembne evropske institucije: Palača človekovih pravic, Evropski parlament, Svet Evrope in druge.

Le_Petit_France
Le Petite France

Preostanek prostega časa nameniva jutranji kavici in kmalu se že peljemo skozi čudovito Alzacijo proti Šampanji, kjer nas čaka še zadnji postanek pred Parizom. V mestu Epernay si ogledamo šampanjsko klet, ki jo je zasnoval Eugene Mercier leta 1858, star komaj 20 let. 30 metrov pod zemljo je zgradil 47 tunelov, ki skupaj merijo kar 18 km in služijo kot vinska klet. Za potrebe trgovanja je postavil tudi privatne železniške tire na relaciji Strasbourg–Pariz. Po ogledu predstavitvenega filma in vožnji z vlakcem po kleteh, nas čaka še degustacija šampanjca Mercier – ta je res najboljši, kar sem jih kadarkoli poskusila!

Vinska klet šampanjca Mercier
Klet šampanjca Mercier

Nedelja.

Budilka zvoni, prestavim na dremež. Ko se zavem, da se prebujam v Parizu, sem takoj dobre volje. Medtem, ko si umivam zobe, zazvoni hotelski telefon. Naša skupina že na avtobusu, pripravljena na ogled Pariza, midva pa šele razmišljava o zajtrku. Ponoči se je ura namreč prestavila iz 2. na 3., ampak ne vem, kako nama je to ušlo iz glave. No ja, vsaj tokrat si izleta resnično nisva zaspala, kar se je nama v preteklosti že zgodilo. Peljemo se mimo največjega pariškega pokopališča Cimetiere du Pere Lachaise, kjer počivajo Moliere, Balzac, Wilde, Proust, Edith Piaf in med drugimi tudi Jim Morrison. Prva ogledna točka je znameniti Eifflov stolp.

Eifflov stolp

Presenetljivo, gneča ni tako velika kot menda ponavadi. Medtem ko čakamo na karte, me začne že rahlo zvijati. Hočem premagati strah in ko se dvigamo mimo prvega in nato do drugega nadstropja, že mislim, da sem zmogla, ampak ko izstopim iz dvigala in se ozrem proti dnu, pričnem težko dihati in kar naenkrat se pojavijo še solze. Ok, treba bo nazaj. Obrnem se in komaj čakam, da pristanem na trdnih tleh. Očitno imam težave z višino. Ampak, nič hudega, vseeno se raje sprehajam med uličicami kot pa opazujem vse na daleč. Eifflov stolp je leta 1889 zgradil Gustave Eiffel. Prvotno je bil zamišljen le kot razstavni eksponat, ampak je ostal vse do danes in predstavlja najznamenitejšo točko Pariza. Visok je 320 metrov, vendar pa zaradi raztezanja 7000 ton železja, iz katerega ja zgrajen, višina v različnih letnih časih variira tudi za 15 cm. Kot zanimivost naj omenim, da je v njegovi zgodovini s takšnimi in drugačnimi nameni s stolpa poletelo že nekaj sto ljudi. Sledi ogled znamenitosti: katedrala Notre Dame, Sorbonne, Pantheon, Dome des invalides, center Pompidou, Elizejske poljanje, Orsay, …

Katedrala Notre Dame

Ostali popotniki odidejo na izlet z ladjico po Sieni, midva pa si privoščiva odlično, za najin žep primerno večerjo in počakava noč, da vidiva, kako se mesto spremeni. Do hotela je potrebno zamenjati tri prevozna sredstva. Ko čakava na metro, po hodnikih nežno doni zvok harmonike, ki igra pesmi Yanna Tiersena. Iz metroja je potrebno prestopiti na RER, nekakšna železnica, ki vozi do periferije – v najinem primeru do letališča Charles de Gaulle, nato pa počakati na shuttle, ki goste odpelje do hotela. Na srečo ujameva zadnjega za tisto noč.

Nočni Pariz

Ponedeljek.

Ogled dvorcev po dolini reke Loire. Najprej se ustavimo pri dvorcu Chenonceau (Château des Dames), ki se mogočno bohoti na reki Cher, nato se odpeljemo do dvorca Ambois , kjer je grobnica Leonarda da Vincija, nazadnje pa še do Chamborda, ki velja za najmogočnejšega.

Dvorec Ambois

Torek.

Po zajtrku se odpravimo do Versaillesa, kjer bi brez slušalk, ki te vodijo po gradu,  težko kaj izvedela, saj so vsi avtorji, nazivi slik in opisi napisani v francoščini. Leta 1623 je Ludvik XIII. na tem mestu sezidal manjši lovski dvorec, katerega je Ludvik XIV. (Sončni kralj) povečal v veličastno palačo, ki je francoskim kraljem v 17. in 18. stoletju služila kot veličastno bivališče, s prostorom za več tisoč dvorjanov in neskončnimi vrtovi okoli gradu.

Versailles

Pot se nadaljuje do poslovne četrti La Defense, kjer si ogledamo 107 metrov visoko, z marmorjem obloženo nadrealistično stavbo v obliki slavoloka Grande arche in ostale moderne zgradbe. Čisto drugačen vtis pa daje ulica Pigalle z množico nočnih klubov, sex shopov, takšnih in drugačnih lokalov, tržnicami s poceni stvarmi in seveda Moulin Rougeom.

Moulin Rouge

Za turiste bi naj bil to nekoliko nevarnejši del mesta, ampak meni je bila ta ulica še najbolj pristna. S svojim temperamentom, živahnostjo, lokalom, kjer se odvijajo »jam sessioni« in restavracijo z dobro hrano, mi je res ostala v dobrem spominu. Sicer sva opazila manjši pretep, ki so ga po hitrem postopku rešili policisti. Nad trgom se nahaja četrt Montmartre, kjer so se že od nekdaj družili in ustvarjali umetniki (tudi Dali, van Gogh, Picasso, Monet). Tu se nahaja še bazilika Sacre Coeur, ki s svojim velikim stopniščem še danes predstavlja mesto navdiha domači mladini in množici turistov, ki ob zvokih kitare veselo prepevajo in se navdušujejo nad magičnim razgledom na Pariz.

Bazilika Sacre Coeur
Bazilika Sacre Coeur na Montmartu

Sreda, četrtek.

Zadnji dan potepanja po Parizu nameniva obisku Louvra. Nekdanja kraljeva palača je danes največji muzej na svetu. Pravijo, da če bi ob vsakem eksponatu obstal za minuto, bi potreboval kar več mesecev za ogled vseh artiklov, tako da si je potrebno res vnaprej razmisliti, kaj bi si želel ogledati, drugače hitro popustijo živci. Če nisi najbolj umetnostno naravnan se je super sprehajati po sobanah, ki jih kar ne zmanjka, če pa si želiš podrobneje ogledati stvari, pa je 5 ur, kolikor sva bila notri, absolutno premalo. Od vseh teh nekaj dni v Parizu, me je Louvre najbolj izmučil, tako da sem se kar razveselila 23-urne vožnje proti domu. Pariz je pravljično mesto in kot ga opisuje Hemingway, je to res »premični praznik«.

Louvre

Več fotografij lahko najdete v Albumu.

Naključno iz Kšajtnih

Piksna predstavlja svoj videospot
Rubrika: Ostalo
PIKSNAVIDEOSPOT - A lahk'?! (2008)Skupina Piksna je posnela svoj prvi videospot za skladbo A lahk'?!, s katero so si izborili svoje...
Mesec v sliki, julij 2008
Za vse vas, ki radi pridete na obisk v  našo Bajto, smo pripravili novo rubriko Mesec v sliki... in...
Tomas Alfredson - Låt Den Rätte Komma In (2008)
Rubrika: Film
Nekoga moraš imeti rad, še posebej pa si vsak želi, da bil tudi sam ljubljen. V svetu nasilja in v problematičnem...
Vse pravice pridržane Pravno obvestilo O Bajti in avtorjih Uredništvo Oglaševanje F.A.Q Vaše nastavitve zasebnosti